מה עושים במקרה של פטריה בנרתיק שלא עוברת?

פטרת נרתיקית היא מצב שכיח הגורם להפרשות, גירוד, צריבה וכאב בזמן מתן שתן. זה נגרם על ידי זיהום שמרים של אזור הנרתיק. ישנם סוגים רבים ושונים של פטרת נרתיק והטיפול בכל אחת מהן משתנה.

מהם התסמינים?

פטרת נרתיק היא מצב שכיח שלרוב אינו גורם לתסמינים כלשהם. עם זאת, אם את חווה הפרשות או גירוד, חשוב לבקר את הרופא שלך ולשוחח איתו על המצב. פטריה בנרתיק שלא עוברת יכולה להתרחש אצל נשים רבות. מצב זה מאופיין בהפרשות חריגות, גירוד וכאב. אם את חווה תסמינים אלה, חשוב לפנות לרופא שלך לקבלת טיפול.

אם אתה חווה גירוד בנרתיק, גירוי והפרשות שאינן חולפות, חיוני לפנות לרופא. ישנן סיבות רבות לזיהומים בנרתיק ופטריות היא אחת מהן. אם הפטרייה לא חולפת מעצמה או עם טיפול, יש לפנות לרופא להמשך בדיקה וטיפול.

מה הטיפול?

אם יש לך זיהום בנרתיק, חשוב לפנות לרופא פרופסור יעקב בורנשטיין בהקדם האפשרי כדי לקבל טיפול בזיהום. זיהומי שמרים בנרתיק נגרמות כתוצאה מגידול יתר של שמרים בנרתיק הגורם לריח לא נעים וגירוי. בעוד וגינוזיס חיידקי נגרמת משינוי בחיידקים נורמליים בנרתיק מה שמוביל לריח לא נעים והפרשות.

 אם לא מטופלים, זיהומי שמרים בנרתיק עלולים להוביל לבעיות בריאותיות חמורות כמו וגינוזיס חיידקי ומחלות דלקתיות באגן. בין היתר את יכולה גם לנסות להשתמש בסוגים שונים של קרמים או משחות כמו Monistat-Derm קרם, המכיל clotrimazole (תרופה אנטי פטרייתית).

אם פטרת הנרתיק לא חולפת מעצמה או אם את מבחינה בתסמינים אחרים, חשוב לראות את הרופא שלך לאבחון וטיפול נאותים. חשוב לזכור שחלק מהטיפולים אינם מומלצים לנשים בהריון או למי שיש ילדים מתחת לגיל שנתיים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ימי ספירת העומר כסולם ספירלי לעליה הרוחנית
מדוע לספור את ספירת העומר בימנו? בבואנו לקיים את מצוות ספירת העומר אשר תפקידה בעבר היה לספור בשמחה את...
קרא עוד »
מאי 27, 2020
נושא המאמר: טאי צ'י – בגלל הסטרס שאנחנו כל הזמן נמצאים בו
כל בן אדם כמעט בעולם כיום יכול לחשוב על משהו אחד בחיים שלו שגורם לו לפחד או לסטרס. הסטרס יכול להיות...
קרא עוד »
נוב 04, 2019
טיפים לחיטוב לנשים
הצעד הראשון להצליח בתחום התזונה הוא הבנה נכונה של הנושא. ניתן להשיג זאת באמצעות קריאת ספרים ומאמרים,...
קרא עוד »
נוב 09, 2022