חידוש רישיון קנאביס – מה צריך לעשות בשביל לקבל יותר?

זקוקים לחידוש רישיון הקנאביס שלכם? עליכם להגיש בקשה אל היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) בהתאם לנהלים. חידוש רישיון קנאביס מותנה בקבלת המלצה של רופא מומחה להמשך טיפול בקנאביס. יש לפנות אל הרופא המטפל ולבקש הנפקת מרשמים נוספים למוצרי קנאביס. שימו לב, החידוש שח הרישיון מתבצע בהתאם לנהלים החדשים של משרד הבריאות. לא ניתן יהיה לחדש רישיון קנאביס ללא המלצה של רופא מומחה או רופא מטפל שמוסמך לתת המלצה לקנאביס. חשוב להדגיש שלא כל רופא רשאי לספק מרשם למוצרי קנאביס.

מי מאשר חידוש רשיונות קנאביס?

הקריטריונים של משרד הבריאות לאישור שימוש בקנאביס רפואי משתנים מעת לעת. בקשות חידוש מטופלות בהתאם לנהלים התקפים במועד החידוש והזכאות נקבעת בהתאם. את הבקשות יש להגיש אל יק"ר חידוש רישיון קנאביס עם כל המסמכים הדורשים. עליכם להוכיח השפעה חיובית של הטיפול בקנאביס ללא תופעות לוואי חריגות או השפעות שליליות. חידוש רישיון קנאביס מותנה כמובן במצבכם הרפואי, יש להוכיח שהמצב הרפואי לא השתפר ויש עדיין צורך בקנאביס. 

כמה עולה לחדש רישיון קנאביס?

הצעד הראשון לקראת חידוש הרישיון יהיה תיאום פגישה עם רופא מומחה. ברוב המקרים המטופלים מעדיפים לפנות אל אותו רופא שמטפל בהם ונתן את ההמלצה הראשונית לטיפול בקנאביס. על הרופא המומחה להיות מוסמך להנפקת מרשמי קנאביס. התשלום בעבור הפגישה אצל הרופא מתבצע באמצעות קופת חולים או באופן פרטי. לרוב, בעבור פגישה אצל רופא מומחה מטעם קופת חולים תשלמו לכל היותר 250 שקלים. רופא פרטי גובה בעבור פגישת ייעוץ למתן מרשם קנאביס 1,000-4,000 שקלים. הקפידו להגיע אל הרופא עם כל המסמכים הדרושים ותצליחו להשלים את ההליך בפגישה אחת. 

טבלת צריכה שבועית 

לקראת הפגישה עם הרופא תתבקשו לרשום את נתוני צריכת הקנאביס במהלך שבוע שלם (השבוע שקדם לתור). הטבלה נועדה לספק הרופא מידע אודות הרגלי הצריכה והיקפה למטרת קבלת החלטות ומתן המלצה מדויקת. חידוש רישיון קנאביס בהתאם לחוק מחייב אתכם ברישום נתונים בטבלה והצגת הטבלה בפני הרופא. יחד עם הטבלה תתבקשו להביא אתכם גם דוח מתן תרופות מהשנה האחרונה (רופא המשפחה מדפיס לכם את הדוח ברגע). אם יש לכם מסמכים רפואיים נוספים שמעידים על צורך בקנאביס והשפעה חיובית של הקנאביס על אורח החיים שלכם, הגישו גם אותם לרופא. 

איך אפשר להעלות את המינון?

מעמד חידוש רישיון קנאביס הוא הזדמנות להעלאת המינון בהתאם לצורך. הרופא ימליץ על הגדלת המינון רק במידה והוא יראה צורך רפואי מובהק. עליכם להוכיח לרופא שאתם אכן זקוקים למינון גדול יותר. 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חשיפת סודות השדכנים של בן הזוג
בתחום האהבה והזוגיות, תפקידם החידתי של השדכניות של בני הזוג נותר לרוב נסתר מעיני הציבור. כמומחית בעלת...
קרא עוד »
ינו 22, 2024
החשיבות הגוברת של פינוי פסולת תעשייתית: אתגרים ופתרונות
פסולת תעשייתית צריכה להיות מפונה בצורה נכונה ובטוחה, ולכן יש צורך שגורמים מורשים ומוסמכים, המתמחים...
קרא עוד »
אוג 18, 2023
5 דברים שישפרו לכם את איכות החיים
כל אדם חיי את חייו בצורה שונה ואין בכך כל פסול או כל בעיה. למעשה המדינה המודרנית וגם התרבות הישראלית...
קרא עוד »
ינו 16, 2019