התמכרות למין – כיצד מתמודדים עם זה

התמכרות למין

התמכרויות הן מחלה שיכולות להשפיע על החיים שלנו, על הדרך בה אנחנו מתייחסים לעצמנו, הדרך בה אנחנו מתייחסים לסביבה, ובכלל על הדרך בה אנחנו מסתכלים על העולם. לכן אם אנחנו מכורים למשהו, גם אם נדמה לנו שהוא חיובי וטוב, חשוב מאוד שנתמודד עם זה ונעשה כל מה שנדרש בשביל להיגמל מכך.

דוגמא טובה לכך, זו התמכרות למין. הרבה מאוד אנשים, גברים ונשים, מכורים למין מסיבות כאלה ואחרות. יש מי שמכור למין בגלל שבאופי לו הוא נוטה להתמכר לדברים וזה פשוט נמצא בהישג יד, יש מי שמכור למין בגלל הדרך בה הוא מסתכל על עצמו ועל הסביבה, בין אם זה כסביבה מינית ובין אם זה כיעדים שיש לכבוש, יש גם מי שמכור למין מתוך בדידות, תסכול ותחושות אחרות שמשפיעות עליו.

אומנם מין זה דבר חיובי, ויש אנשים שאולי יראו בהתמכרות הזאת משהו שאין בה שום דבר שלילי, אך זה לא נכון. שכן התמכרות למין משפיעה מאוד על חיי היום יום, משפיעה מאוד על יחס לאנשים ומקשה על יצירת קשרים אינטימיים אמיתיים.

כיצד אפשר להתגבר על כך

בשביל להתמכר על התמכרות מסוג זה, יש תחילה להכיר בכך שמדובר בבעיה שמחייבת פתרון, והפתרון חייב להתבצע בתהליך עבודה איטי ולא קל. כמו כן, חייבים לקבל את העובדה שבשביל לפתור את הבעיה, יש לעבוד עם אנשי מקצוע.

שיטות הטיפול הן שונות ותלויות, בין היתר, באופי ובעוצמת ההתמכרות. בדרך כלל זה ילווה במפגשים עם אנשי מקצוע בשביל להבין את מהות הבעיה, ניסיונות להימנע ממפגשים אישיים ובפרט מפגשים שיכולים להוביל למין, מציאת כלים אחרים שישמשו כתחליף, וכן עבודה אישית רבה על לקבל את עצמנו כפי שאנחנו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה מאלץ אורגזמה? 
 מאלץ אורגזמה הוא מוצר אוננות נשי שתפקידו לספק תחושה של מין אוראלי. המוצר החדש יחסית שמבוסס על שיא...
קרא עוד »
ספט 05, 2023
מפחיתים לחצים בעזרת מיינדפולנס
החיים בעידן שלנו הם חיים עמוסים בלחצים ובמתחים. העולם הופך להיות תחרותי יותר משנה לשנה, אם נוסיף לזה...
קרא עוד »
יונ 26, 2019
הבנה מתי יש צורך בטיפול פסיכולוגי
כמומחה מוביל בבריאות הנפש, אני כאן כדי לשפוך אור על הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת קביעה אם יש...
קרא עוד »
מרץ 14, 2024