אימון אישי עם משקולות יד

כולנו רוצים לחיות בריא יותר, ולרוב כשאנחנו חושבים על לחיות בריא יותר, אנחנו חושבים על אימון ספורט כלשהו. וכמו שהמחשבות האלו מגיעות, ככה הן חולפות. תמיד נדמה לנו כי זה עניין מסובך, צריך להירשם למכון כושר, או לרכוש ציוד וביגוד יקרי ערך – והחלום נשאר בגדר חלום. ישנו סוג אימון אחד שאינו מצריך לבוש מיוחד, ציוד יקר או מנוי לחדר כושר, ואפשר ללבוש כל מה שנוח ויש לכם בבית. מדובר באימון בעזרת משקולות יד, אשר יכולות לשרת אתכם גם הרבה מעבר לאימון הזרועות, ותוכלו לשלב אותן באימון עבור כל הגוף. בהשקעה נמוכה יחסית לכל שאר האלטרנטיבות, תרכשו לכם פריט אשר תוכלו להתחיל להגשים את חלומכם על אורח חיים בריא ופעיל יותר, במהירות בקלות ובנוחות.

כיצד מתאמנים עם משקולות יד?

על מנת להתאמן עם משקולות ולהשיג תוצאות רצויות, ישנם כמה כללים בסיסים עליהם כדאי להקפיד, כך תעשו זאת נכון:

  • בוחרים משקולת במשקל שההרמה שלו תהיה מאמצת אבל לא תכאיב לכם, וכך שנוצר מצב בו סט ההרמות האחרון שתעשו יהיה יותר קשה אבל במקביל גם אפשרי.
  • כל קבוצת שרירים מומלץ לאמן בין סט אחד לשלושה סטים, כאשר אפשר להגיע גם לעשרים סטים.
  • בכל סט כדאי לבצע 8 עד 12 חזרות.
  • למתחילים מומלץ לנוח בערך 90 שניות בין כל לסט, ולמתקדמים ניתן לשנות את זמן המנוחה לשלושים שניות.
  • מומלץ להרים את המשקולת בקצב של שתי שניות ולהוריד אותה בקצב של שתיים עד ארבע שניות. במידה ורוצים לשפר את התוצאות של האימון, כדאי להרים את המשקולת בקצב איטי יותר, של כעשרים שניות.
  • כדאי לכם לרשום ולעקוב אחרי ההתקדמות שלכם באימונים, כתבו את כמות החזרות, כמה סטים עשיתם ואת המשקל שהרמתם. תוכלו גם להציב לעצמכם יעדים ולבדוק אם עמדתם בם.
  • אם אין התקדמות של ממש או שאינכם רואים תוצאות מספקות לאחר תקופת אימונים, תוכלו להיעזר במעקב שלכם ולבדוק מה אפשר לשנות, למשל: זמן המנוחה, משקל, חלוקה של האימון וכולי.

ברשת ישנם המון סרטוני הדרכה ואימונים בעזרת משקולות יד, היעזרו בהם ושיהיה בהצלחה!

עצות נוספות מבית מרטה