טיפים לשמירה על לב בריא

טיפים לשמירה על לב בריא

הלב שלנו הוא האיבר החשוב ביותר בגוף, בעוד שמדובר באיבר שמזרים דם לאיברים, והוא פועם בכל זמן. פעימות הלב מתרחשות גם כשאנו נחים אחרי יום עבודה מתיש, גם כשאנו רצים, שוחים, מתקלחים, ישנים ובעצם – בכל זמן שאנו חיים. בעיות לב עלולות להתקיים באנשים שנולדו עם מום מולד, שהזניחו את מצבם הפיזי, צרכו ניקוטין, או שנוצרה בשלב מסוים בחייהם, חסימה של עורקי הלב – מה שעלול להוביל להתקפי לב ולשאר נזקים.

כיצד בודקים את מצב הלב

כדי לבחון את המצב הגופני שלכם, מומלץ לבצע בדיקות כמו: ארגומטריה, בדיקת אק"ג, אקו לב ועוד. בעת שהפנייה לא מתאימה, אבחון לא נכון, או היעדר יחס בעת תלונה הנוגעת לבריאות שלכם: יכולה לגרום למצב בו תיתכן רשלנות באבחון התקף לב. לכן יש לפנות אל רופאים מומחים בכל תרחיש או בעיה בריאותית, ולדאוג כי אתם מקבלים את הטיפול המתאים.
כמה טיפים לשמירה על לב בריא
אם הגעתם לגיל בו יש להתחיל לשים לב לבריאות הגוף, כמו גם אם התגלו אי אלו בעיות בדופק, בעורקים או באיבר החשוב הזה – כדאי (לאחר התייעצות עם רופא מומחה), להכיר מספר טיפים טובים אשר ישמרו על בריאותכם:

שמירה על משקל תקין

מי שיסבול מרמת כולסטרול גבוהה, מסוכרים ושומנים בדם, עלול לסבול מלחץ דם גבוה, סוכרת ועומס על מערכות הגוף. עודף משקל מביא פעמים רבות לחסימה של כלי הדם המובילים אל הלב. לכן חשוב לשמור על משקל תקין, להעריך את הצורך בהורדה במשקל על פי מדדי BMI , ולהתייעץ עם דיאטנית לגבי בניית תפריט מתאים.

שמירה על לב בריא

הפסקת עישון

כפי שציינו, צריכת ניקוטין עלולה להזיק למערכות הגוף ולפגוע בלב, בכלי הדם ובריאות. עישון מוביל למחלות לב, כמו גם להיווצרות תאים סרטניים. לכן יש להוריד מכמות הסיגריות היומית ולהפסיק לעשן כמה שיותר מהר. הפסקת עישון תיתכן גם באמצעות מכשיר אידוי איכותי אשר מנטרל ומפחית בכמות העשן שנכנס אל הגוף.

ביצוע פעילות גופנית מתאימה

כדי לשמור על גוף בריא, כמו גם לשפר את סיבולת הלב שלכם, רצוי להתחיל לעסוק בפעילות גופנית שמתאימה לכם. זה נכון, להתחיל לרוץ מרתון ללא אימון מקדים, זה לא מעשה מומלץ . ובכל זאת כדאי להירשם לחדר כושר, לאימון קבוצתי או אישי, ולהתחיל להתאמן בהדרגה ועל פי הנחיות הרופא.

שמירה על תזונה נכונה

כדי לשמור על הלב, רצוי להימנע מצריכת סוכרים, שומן רוויי וחומרים משמרים או משפרי טעם. בחרו בתזונה שמכילה מגוון רחב של ירקות ירוקים, פירות עשירים בוויטמינים, בשר רזה ודגים. מומלץ לצרוך מוצרי חלב עם אחוזי שומן נמוכים, ולקבל את הסיבים התזונתיים ממאכלי ים. כדאי לצרוך דגנים ששומרים על משקל תקין, לצרוך סיבים תזונתיים ממקורות מזון טובים, תוך שיש לנסות לצמצם את כמות המלח שאתם מוסיפים לאוכל שלכם.

בדיקות תקופתיות

בצעו בדיקות לב תקופתיות, שכוללות: מדידת לחץ דם ובדיקות סוכרים ושומנים. עוד מומלץ להימנע מלחץ וחרדה, ובמקרה הצורך לפנות אל ייעוץ רפואי ופסיכולוגי ולהשתתף בסדנאות להפגת מתח וחרדות. בכך תוכלו לשמור על לב שלם, ועל בריאות הגוף.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה כינים נדבקות דווקא לילדים?
אם אתם הורים לילדים, אתם בוודאי יודעים כי מידי פעם, ישנן כינים שנדבקות דווקא לילדים, בעוד שבכך אתם...
קרא עוד »
יונ 24, 2019
סדנאות אפייה לחוויה משפחתית
חוויות משפחתיות הן חוויות מסוגים שונים שאתם רוצים לתכנן בהתאם לתחומי העניין המרכזיים של כל אחד ואחד...
קרא עוד »
יול 19, 2021
ניתוח קטרקט
קטרקט, מצב עיניים שכיח הקשור לגיל, יכול להשפיע באופן משמעותי על הראייה של האדם, ובסופו של דבר להשפיע...
קרא עוד »
יול 11, 2023