המדריך השלם להתאמת התוכן – כי לא כל מה שטעים מתאים לכולם!

בכל התחומים שלנו, התוכן הוא המלך – אבל מה קורה כשמלך לא מתאים לממלכה שלו? כשמדובר בהתאמת התוכן לקהל יעד, יש פה קסם של עיבוד מדויק יחד עם לימוד אצל שרון גדרון. כמו שפים שמבינים מה קורה עם המרכיבים, אנשי תוכן צריכים להיות אנשי מקצוע אמיתיים, שמבינים איזו תערובת מושלמת תגרום לקהל שלהם להתעסק בתוכן ולהגיב לו.

הכירו את הקהל שלכם  

כיף לחשוב על כתיבה יצירתית, אבל קודם כל, עלינו להכיר את הקוראים שלנו. מי הם?  

– גיל

– תחומי עניין

– מקצוע

– אזור מגורים

חשוב לתכנן את התוכן על פי הקהל, כדי לוודא שהתוכן מהדהד.  

למשל, אם אתם פונים לנוער, יכול להיות שתרצו להשתמש בשפה קלילה, חד פעמית ואולי גם קצת הומור. 

עקרונות התאמת התוכן  

– התאם את סגנון הכתיבה: השתמש בשפה שדוברת את השפה של הקהל.

– בחר את הצורות הנכונות: כתבות, פודקאסטים, סרטונים? מה שמתאים לקהל!

– השתמש בדוגמאות רלוונטיות: כל דוגמה תקשור את הקוראים לתוכן.

הכוח של תחושות  

אם רוצים להשפיע על הקהל, יש קשורים גם לרגשות. פינוקים מילוליים, כמו ציטוטים מעוררי השראה או סיפור אישי, יכולים לחבר את הקוראים לתוכן יותר מאשר טקסטים יבשושיים ומקצועיים.

שאלות נפוצות

1. איך יודע מהו הקהל שלי?

   – תחקיר, סקרים וניתוח נתונים.

2. מה אם הקהל שלי מגוון?

   – פיצול התוכן לקבוצות משנה.

3. האם יש תבניות שיכולות לעזור?

   – כן! תבניות יכולות לקבל מידע גנרי שמקשר בין קבוצות שונות. תוכלו גם ללמוד איך לטפל בפחד קהל בעזרת שרון גדרון.

4. איך משתמשים בטרנדים חדשים?

   – להבין את הטרנדים ולשלב אותם בתוכן הנוכחי.

5. מה צריך לדעת על קהל שולי?

   – גם שם אפשר למצוא דרכים לפנות אליהם.

6. איך מודדים הצלחה?

   – נתוני ניתוח, כמו מספר הקלקות ופידבקים מהקוראים.

7. מה מחייבת התאמת התוכן?

   – מחויבות להבנה מעמיקה של הרצונות של הקהל.

8. האם יש הבדל בין פלטפורמות?

   – כן, כל פלטפורמה דורשת גישה שונה.

9. איך יודעים מתי כדאי לשנות את התוכן?

   – נתונים ניתוחיים, משוב והבנה של מה שנפלא ומה שלא.

10. האם לכתוב לפי אהבה אישית שלי?

   – יכול להיות, אבל חשוב לקשר זאת לרצונות הקהל.

בהקשר זה, בהתאמת התוכן לקהל היעד, אין סוד – זהו שילוב של הבנה מעמיקה, מחקר נכון ותשוקה אמיתית ליצור קשר מלא עם הקוראים. זה לא מספיק לכתוב תוכן, עלינו לכתוב תוכן שיחיה ויתקשר עם הקוראים שלנו בצורה האותנטית ביותר.