מה סיכויי ההצלחה של הפריה חוץ גופית IVF

הפריה חוץ גופית

היריון זה לא טוטו, אולם במקרים מסוימים יש חשיבות בשניהם, לסטטיסטיקה ולסיכויים. כאשר ממלאים טוטו, אפשר לחשב את סיכויי ההצלחה מבחינה סטטיסטית. אך מה קורה כאשר מדובר על הפריה חוץ גופית, האם יש סטטיסטיקות בנושא הזה? כל מה שרציתן (או רציתם) לדעת על הפריה חוץ גופית IVF וסיכויי ההצלחה. 

אלה הגורמים שמשפיעים על הסיכויים

טיפולי הפריה חוץ גופית IVF מאפשרים לנשים שמתקשות להרות, להעלות את סיכויי ההצלחה ולהביא חיים חדשים לעולם. הסיכויים להצלחה מושפעים מהיבטים שונים שאפשר לקחת בחשבון:

  1. סיבת אי הפריון – רופאים יודעים לציין כי ישנן סיבות שונות שמשפיעות על היכולת להיכנס להיריון באופן טבעי. סיבות מסוימות משפיעות גם על סיכויי ההצלחה בהפריה חוץ גופית. סיכויי ההצלחה יכולים לנוע בין 1 ל-10 לבין 3 ל-10. 
  2. גיל האישה – ככל שגיל האישה עולה, כך קשה יותר להיקלט להיריון ללא טיפולים תומכים. יחד עם זאת, כאשר מתחילים עם טיפולי הפריה או טיפולי IVF בגילאים פחות מבוגרים – אז סיכויי ההצלחה עולים. על פי ההערכה, על כל דחייה של הטיפול בשנה נוספת, סיכויי ההצלחה יורדים בשניים או שלושה אחוזים. 
  3. יותר ביציות מוקפאות – על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה משלבים בטיפולי ההפריה גם טיפולים הורמונליים שונים. כמו כן בשאיבת הביציות מבצעים שאיבה של כמות רבה יחסית, על מנת להעלות את סיכויי ההצלחה. 
  4. מכיוון שסיכויי ההצלחה נגזרים מגיל האישה, מנתוניה הרפואיים, מהערכת הרופאים, תוכלי לדעת יותר על סיכויי ההצלחה רק לאחר שתתייעצי עם מומחה לפריון ולפוריות האישה. ככלל הפריה חוץ גופית IVF מסתיימת בהצלחה עבור לא מעט נשים. הסיכויים נעים בין 10 ל-50 אחוזים. 

 

למידע נוסף על הפריה חוץ גופית IVF מומלץ להתייעץ עם רופא פוריות 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מבט מאוזן על הפסקת הריון: מה שאתה צריך לדעת
ההחלטה על הפסקת הריון כרוכה בניווט בתמהיל מורכב של גורמים רגשיים, אתיים ומעשיים. למי ששוקל אפשרות זו...
קרא עוד »
אפר 15, 2024
ציוד כושר ביתי
מכשירי כושר ביתיים הם סוג של מכשירי כושר שניתן להשתמש בהם לצורך פעילות גופנית בבית. הם משמשים בדרך...
קרא עוד »
דצמ 03, 2022
ייצוג מעסיק: מדריך חיוני
ייצוג מעסיקים ממלא תפקיד מרכזי בסביבה העסקית של ימינו, ומבטיח מערכת יחסים הוגנת ומאורגנת בין המעסיק...
קרא עוד »
יול 31, 2023