השתלת שיער

השתלת שיער

בניגוד לימי העבר, השתלת שיער כיום היא ניתוח נגיש לחלקים הולכים וגדלים באוכלוסייה המקומית. בעבר, מעט אנשים נרשמו לניתוח משתי סיבות: מחיר יקר מאד גם בהשוואה לניתוחים רפואיים מצילי חיים וטיפול שהריפוי ממנו ערך מספר חודשים ולא מספר ימים כמו היום. התמורות הטכנולוגיות שחלו בשנים האחרונות בתחום זה העלו את קרנה של טורקיה כמקום מרכזי בעולם כולו להשתלות ובאופן כללי – את התחום כבעל ביקוש רב. מדוע כל כך הרבה אנשים נוהרים להשתיל שיער בימינו ומהי הפרוצדורה שהמועמד צפוי לקבל כאשר הוא נרשם?

השתלת שיער – אז והיום

השתלת שיער של פעם הייתה ידועה כאחד הניתוחים הכואבים לא משום שזה כאב בזמן אמת, אלא משום שאחרי ההתעוררות, עוצמת הכאב הייתה מאד גבוהה, ברמה של הרמת סינוס פתוחה בחלל הפה. על עוצמתו הגבוהה של הכאב ניתן ללמוד מהשם הרפואי של הניתוח מימי העבר: Follicular Unit Transplant, ובעברית השתלת יחידת זקיקים (FUT). מהי יחידת זקיקים? יחידה מהקרקפת (עור הראש). ניתוח זה היה כרוך בחיתוכו בהרדמה מקומית ובהשתלתו עם השיער באזורים קרחים. המטופל אמנם היה מתעורר עם שיער אבל עם כאבי תופת באזור התורם. ומה יש לנו היום? שיטות בהן התרומה היא של שיער ולא של עור:

  • כיווץ יחידת זקיקים (FUE) Follicular Unit Extraction.
  • כיווץ יחידת זקיקים באמצעות מקדד ספיר (Sapphire FUE).
  • יישום ישיר (DHI) Direct Hair Implementation.

בשיטות אלו לא משתמשים בכלי עזר כירורגיים אלא סמי-ניתוחיים בלבד: מקדד לפתיחת ערוצים בתרומה ובהשתלה ומכשירי השתלה אוטומטיים המבוססים על קידוד ופתיחת ערוצים בלבד, ללא סכינים.

כיווץ יחידת זקיקים FUE

לקוחות השיטה: השתלת שיער זו מיועדת לאנשים עם המחסור החריף ביותר בשיער. מחסור זה מתבטא בדרך כלל בהתפלגות משפך: זוג מפרצים המגדילים את קו המצח וקרחת בפדחת האחורית. השיטה אפשרית ברוב המקרים בהשתלה אחת במקרים דהן, ובמקרים של התקרחות מלאה יידרשו כמה השתלות.

אזור תורם: אחורי הראש, הצוואר, ועבור קרחים מלאים הצוואר בלבד ולעתים גם שערות בגפיים.

פרוצדורה: הרדמה מקומית בסדר גודל של כ- 50 זריקות, 35 בראש ו- 15 בצוואר. הזריקות ניתנות בשלבים, בהתאם לאזור המטופל. בהתחלה עוסקים באיסוף הזקיקים ובסיום הניתוח בהשתלה עצמה, שנעשית באמצעות מקדד FUE.

כיווץ יחידת זקיקים באמצעות מקדד ספיר Sapphire FUE

השתלת שיער זו מכילה את אותם שלבים כמו של ה- FUE הרגיל, אלא שכאן המקדד עמו פותחים ערוצים ומבצעים את ההשתלה עשוי מאבן ספיר ולא ממתכת. היתרונות: הוא מחורר יותר חד, יותר דק ומאפשר השתלה גם של הדקות והגמישות שבשערות, מה שמאפשר, בסופו של דבר, יותר זקיקים בראשו של המטופל. לקוחות השיטה הם אותם לקוחות של ה- FUE הרגיל. שדרוג זה עולה כ- 80 אירו נוספים ביחס ל- FUE הרגיל.

יישום ישיר DHI

לקוחות השיטה: השתלת שיער זו מיועדת עבור אנשים בעלי שיער בריא וכמעט שלם עם מחסור קל באזור המצח. הם חשים שהמצח הולכת וגדלה. זה עשוי לקרות בשל הידרדרות טריכטומטית בעקבות משיכות קוקו אגרסיביות (של השיער אחורה) או בעקבות מפרצים רגילים וטבעיים ללא קרחת מאחוריהם.

אזור תורם: אחורי הראש. אפשר לקחת גם מהצוואר.

פרוצדורה: הזקיקים נלקחים כמו ב- FUE באמצעות הרדמה, כניסה לאזור התורם עם מקדד ואיסוף הזקיקים. ההשתלה עצמה נעשית באמצעות מכשיר אלקטרוני עם מחסנית אליה הזקיקים מוכנסים. בלחיצה הראשונה על המכשיר הוא שולף כלי חירור לביצוע חור מקרי באחת מנקודות האזור המושתל. בלחיצה השנייה הוא שולף זקיק מהמחסנית ומטמיע אותו שם. צפייה בתהליך כזה בהילוך מהיר נראית כמו פעולת צביעת ציור, רק שכאן לא עוסקים בצבע אלא במילוי קרקפת קדמית בשיער. התוצאה: המטופל מתעורר עם השיער שהיה לו לפני כן, בתוספת קסדה בצבע אדום (כרישים) שמתמלאת בשיער כעבור כ- 3 חודשים.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
היכן ניתן למצוא שירות של הכנת מצגת מקצועית?
שירות הכנת מצגת מקצועית הוא כלי אסטרטגי שעוזר לך להכין מצגות נהדרות. הוא מספק לך את הכלים וההכוונה...
קרא עוד »
אוג 29, 2022
טיפול רגשי בקבוצות לילדים – 10 דברים שאתם צריכים להכיר
מעוניינים להתחיל עם ילדכם טיפול רגשי , אך מתלבטים בין טיפול פרטני לטיפול רגשי בקבוצה? הנה 10 דברים...
קרא עוד »
אוג 18, 2020
שירותים פתוחים או סגורים לחתול?
כל מי שמחליט לאמץ חתול צריך לדעת, שלהבדיל מכלבים, החתולים נוהגים לעשות את הצרכים שלהם באתר מיוחד...
קרא עוד »
אוק 03, 2021