רק בדקתם משהו בנייד ברמזור ושוטר ניגש להעיר לכם או לתת דו"ח? אתם לא לבד. הרבה מאוד נהגים – מנוסים או חדשים, צעירים או מבוגרים, לא מודעים להגדרה המדויקת בנושא שימוש בטלפון בזמן הנהיגה, ובטח שלא על ההשלכות הקשות שבאות איתה. בואו נפזר את הערפל בנושא.
שימוש בטלפון בזמן נהיגה – מה זה אומר?
בשנים האחרונות חידדו והחמירו את הפעולות המגדירות – שימוש בנייד בזמן הנהיגה. בעבר ההתייחסות לגבי שימוש בטלפון בזמן נהיגה הרגישה יותר קלת ראש ומן שטח אפור ולא ברור.
בדיקה קצרה באתר תקנות המתעדכן מעת לעת, עוזר לנו להבין מהן הפעולות המדויקות שיחשבו לעבירה על החוק:
- נגעת, נסעת – כל אחיזה בנייד, גם אם היא רק לצורך מענה לשיחה, הזנת כתובת יעד בווייז או כל פעולה אחרת דומה, תיחשב לשימוש בטלפון בזמן נהיגה.
- זמן תנועה – כל עוד הרכב בתנועה, חל איסור מוחלט לגעת בו. מכל סיבה. מה שמוביל אותנו לשאלה הבאה.
- מה לגבי רמזור אדום או פקק תנועה? – פקק עמידה ועצירה ברמזור אדום לרוב מהווים עבורנו "זמן מת" המאפשר לנו לשלוח איזו הודעה שלא הספקנו או לבצע שיחה חשובה. בנושא זה הדעות אכן חלוקות ועבורכם אם תרצו – זה עניין של מזל.
עדיין לא הגיעה הכרעה בשאלה – "האם בעת עצירה ברמזור או בפקק, הרכב עדיין נחשב בתנועה או שמא זוהי הפוגה מהנסיעה?".
מה שבטוח – עד שיכריעו בנושא, כדאי לשמור על החוקים וכן, גם על הכיס.
ומה ההשלכות?
במידה ואכן עברתם על החוק והשתמשתם בנייד בזמן נהיגה, הכינו את האשראי שלכם להוצאה של 1,000 ₪ ואת רישיון הנהיגה שלכם ל- 10 נקודות חדשות!
מעבר לקנת הכספי והנקודות לרישיון, בעת שימוש בטלפון בזמן הנהיגה, אתם מסכנים את עצמכם ואת מי שסביבכם באותו הרגע.
שימרו על הכללים (כן, גם על הברורים פחות) והימנעו מסכנות 🙂
לעוד מידע, בקרו באתר של עו"ד תעבורה אליאס סיילס