טיפול שורש: מה מותר ומה אסור לעשות אחרי הטיפול?

טיפול שורש

טיפול שורש נועד לאפשר לרופא שיניים להיכנס אל תעלות השורש, לנקות אותן מעששת ולכלוך, ולסתום אותן על מנת למנוע אפשרות שחומרים שונים ייכנסו אליהן שוב. הטיפול מתבצע כאשר יש דלקות או נמק ברקמות הפנימיות בשן, אשר עלולות לגרום לכאבים ונזקים בשן עצמה וכן בשיניים שמסביב לה.

מה הן ההנחיות לטיפול שורש?

מאחר וטיפולי שורש מתבצעים בתנאים שונים, וכן כל מטופל מתמודד עם היסטוריה רפואית או תגובות שונות, הרי שההנחיות יכולות להיות אחרות. ברוב המקרים מתבצעים טיפולי שורש בהרדמה חלקית, אך במקרים מסוימים, ייתכן והרופא יעדיף שהטיפול יתבצע בהרדמה מלאה על מנת להקל על המטופל וכן להקל עליו לבצע את הטיפול בצורה סדירה.

לפני הטיפול, באופן כללי, יש לנהוג בצורה רגילה ועל כן גם מותר לאכול, אך אם המטופל מתמודד עם רפלקס הקאה שכיח מומלץ להימנע מצריכת ארוחות כבדות שלוש שעות לפני הטיפול. כמו כן, אם מדובר במטופל שמתמודד עם חרדות, אזי רצוי לשקול שימוש בגז צחוק או בחומרים נוגדי חרדה לפני הטיפול.

כיצד יש לנהוג אחרי הטיפול?

מאחר וטיפול שורש כולל שימוש בחומרי הרדמה וכן הוא נוהג בחלקים הפנימיים של השיניים, אזי שיש להתנהל בצורה זהירה אחרי הטיפול ובמשך כמה שעות.

מיד אחרי הטיפול מותר לאכול שתייה קרה, אך יש לחכות שהשפעת ההרדמה תתפוגג על מנת לאכול מזון חם ולשתות משקאות חמים. עד אז אפשר לצרוך מזון קר כמו גלידה או יוגורט.

בכל הקשור לצחצוח שיניים, הרי ניתן לצחצח בצורה רגילה אך חשוב להימנע מצחצוח בשן שעברה את הטיפול, שכן היא עדיין רגישה וזה עלול לכאוב. כמו כן, אין בעיה לעשות פעילות גופנית אחרי הטיפול, אך אם חשים כאבים או תחושה אחרת לא מוכרת, מוטב לעצור ולהמשיך את האימון בשלב מאוחר יותר.

ברמת העיקרון, לא אמורים להרגיש כאבים עזים אחרי טיפול שורש, ייתכנו כאבים מתונים במשך מספר שעות והם ייעלמו עם הזמן. אם הכאב מפריע אז ניתן להשתמש במשככי כאבים, באישור הרופא המטפל.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מלווים את הכלבים עד יומם האחרון
ביום שבו אימצתם גור כלבים, חשתם שמחה ואושר רק מהידיעה כי תעניקו לגור חיים נפלאים. אם יש דבר שככל הנראה...
קרא עוד »
אפר 30, 2020
איך לשמור על אורח חיים בריא?
רבים מעוניינים לשמור על אורח חיים בריא, ולשלב אלמנטים בריאים בחייהם, החל מתפריט מזין ועד לביצוע...
קרא עוד »
פבר 12, 2020
צילום ספורט יצירתי – לתפוס את הרגע
אחד הצילומים המרשימים והיפים ביותר של העשור האחרון הגיע מעולם הספורט. כל חובב כדורסל מכיר אותו. הרגע...
קרא עוד »
ספט 22, 2021