לימודי שחייה לילדים – באיזה גיל אפשר להתחיל?

שחייה זו מיומנות חשובה מאוד בישראל. כאשר בריכה או ים מהווים פעילות פנאי פופולרית, לימודי שחייה לילדים הם הדבר הטבעי. שלא לדבר על כך שמדובר בפעילות גופנית בריאה מאוד, שבונה ביטחון עצמי. נסביר מאיזה גיל אפשר להתחיל. 

שחיה לקראת כיתה א'

מאוד מקובל להתחיל לימודי שחייה לילדים בסביבות כיתה א' או אפילו קצת קודם לכן. ישנה תחושה שבגיל הזה הילדים כבר אחראים מספיק על מנת להיכנס לבריכה, עם מדריך או מורה מיומן. יחד עם זאת, אם מלמדים שחיה לא בקבוצה אלא עם מורה אישי פרטי, אפשר בהחלט להתחיל גם לפני כן. מאמני שחייה מקצועיים מסבירים שאפילו בגילאי 3 או 4 מסוגל הילד לסגל את מיומנות השחייה. הסיבה לכך שלא מתחילים לרוב לפני גיל 5 – 6 היא הבשלות הרגשית של הילד. אולם אם כהורים אתם רואים שהילד מאוד בוגר לגילו, אין מניעה ללמוד שחיה אפילו מוקדם. 

להרשמה ללימודי שחייה לילדים בירושלים>>>

היתרונות של לימוד שחייה בסביבות גיל 6 

אם הילד או הילדה שלכם כבר בבית ספר יסודי, זה בהחלט לא מאוחר מדי לשלוח אותם ללמוד שחיה. לימודי שחייה לילדים, זה משהו שניתן בכל גיל שבין 6 ל-12 וכמובן גם מאוחר יותר. יחד עם זאת יש לא מעט יתרונות לכך שהילדים ילמדו שחייה בסביבות גיל 6. 

בגיל זה, הילדים מפיקים תועלת עצומה לא רק מהמיומנות הפיזית החדשה. הם בהחלט מחזקים חגורת כתפיים, מפרקים, זרועות, בזמן השחייה. יחד עם זאת, הם גם מפתחים תחושה של ערך, מסוגלות וביטחון עצמי בעצמם. לקראת כיתה א' או לקראת כיתה ב', עבור הילדים – ביטחון עצמי מלווה אותם גם בקשרים הבין אישיים והחברתיים (זה לא נעלם אלא נשאר, גם מחוץ לבריכה). 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
החשיבות הגוברת של פינוי פסולת תעשייתית: אתגרים ופתרונות
פסולת תעשייתית צריכה להיות מפונה בצורה נכונה ובטוחה, ולכן יש צורך שגורמים מורשים ומוסמכים, המתמחים...
קרא עוד »
אוג 18, 2023
כל מה שרציתם לדעת על פילאטיס מזרנים
מכוני הכשור כיום תופסים מקום מרכזי בחייהם של לא מעט אנשים אשר בוחרים להשקיע שעות ארוכות בכל יום...
קרא עוד »
אוק 15, 2019
טיפול בלחץ נפשי
כאשר אנשים נמצאים בלחץ, לעתים קרובות יש להם קשיים לזכור מה הם עשו. זה יכול לגרום להם לעשות טעויות ולא...
קרא עוד »
יונ 28, 2022