קצת היסטוריה על ג'יו ג'יטסו

קצת היסטוריה על ג'יו ג'יטסו

כאשר מדובר על שיטת ג'יו ג'יסטו, מדובר על שם כולל לטכניקות לחימה, אשר העיקרון המנחה את הלוחם אשר מבצע אותן הוא רכות ועדינות. ג'יו פירושו רך וג'יסטו פירושו אוסף מיומנויות. מדובר בעקרון לחימה אשר משחרר את הלוחם ממקובעות בתנועות הלחימה שלו ומאפשר לו ללחום בצורה זורמת יותר.

מקור הג'י ג'יטסו הינו בהודו. מדובר בשיטת לחימה אשר נחשבת כעתיקה ביותר. שיטת לחימה זו נוצרה על ידי נזירים, אשר חששו מפני שודדים וברברים ולכן, רצו להגן על עצמם באמצעות דרך כלשהי. מאוחר יותר השיטה התפתחה והגיעה גם לסין וליפן. עם השנים, נוצרו ביפן סגנונות שונים לשיטה זו, כאשר המטרה היא להתאים כל סגנון בהתאם למציאות. מכיוון שהשיטה העתיקה איננה התאימה למציאות המודרנית, היא נדרשה לעבור עיבוד והתפתחות. משיטה זו התפתחו גם הג'ודו והאייקידיו.

ב1914 הגיע לברזיל מאסטר מיטסויו מאדה אשר היה אלוף יפני מומחה לג'יו ג'יטסו וג'ודו. האדם שסייע לו להתאקלם היו פוליטקאי בשם: גאסטו גרייסי. כאות הוקרה על כך שהוא סייע לו בהתאקלמות, לימד האלוף היפני את בנו של הפוליטקאי אשר היה קרוי: קאלוס גרייסי את אומנות הג'יו ג'יטסו. לאחר מכן, האלוף לימד אומנות זו גם את שאר בניו של הפולטיקאי. הצעיר והבולט שבהם היה הליו גרייסי. בשנת 1925, פתחו האחים לבית גרייסי את בית הספר הד'וגו הראשון בברזיל.

הליו גרייסי היה אדם קטן ובכדי להתגבר על יריב גדול ממנו הוא פיתח טכניקות לחימה שונות, אשר הוא כלל תחת אומנות הלחימה אותה למד מהאלוף.

הטכניקות של השיטה השתכללו ואפשרו גם לאדם קטן ממדים להתגבר על יריב פיזי גדול. מדובר היה בטכניקות אשר התבססו לא על השקעת כח גופני רב מדי ולכן היו רלוונטיות גם לאנשים קטנים מבחינה פיזית.

הליו גרייסי התחרה בתחרויות רבות והביס רבים וטובים. מיותר לציין שהוא הביס גם יריבים אשר היו גדולים ממנו וכבדים ממנו באופן פיזי.

מדובר בשיטת לחימה המתבססת על הרבה מעבר לכח הפיזי של האדם וכיום כל אדם המעוניין ללמוד טכניקות הגנה עצמית או כל אדם המעוניין לשפר את היציבות הגופנית של או את הכושר הגופני שלו, יכול ללמוד את הטכניקה הזו. לשיטה זו נלווה גם ציוד לאומניות לחימה מקצועי המסייע ומגן על הלוחם.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול בכף רגל סוכרתית – מדוע נדרש טיפול מיוחד?
מרבית האנשים, מתמודדים, באופן כזה או אחר, עם בעיות בכף הרגל. זה יכול לנבוע ממבנה גנטי, עומסים, פציעות,...
קרא עוד »
יול 15, 2020
מה נחשב לפסולת מתכות?
פסולת מתכת מתייחסת לכל חומר מתכת מושלך או לא רצוי שאינו שמיש עוד או נחוץ למטרה המקורית שלו. זה יכול...
קרא עוד »
אוג 03, 2023
תובנות עיקריות לפני ששוקלים הרמת חזה והגדלת חזה
יציאה למסע של הרמת חזה או הגדלת חזה היא החלטה משמעותית, שלרוב מלווה באינספור שאלות ושיקולים. הבנת...
קרא עוד »
דצמ 05, 2023