מה חשוב לדעת לפני השתלת שיער?

השתלת שיער

במאה ה-21 יש לנו הרבה יותר אפשרויות מבעבר בכמעט כל תחומי החיים. גם מי שרוצה לשנות את המראה החיצוני יכול לעשות זאת בקלות רבה יותר, ובפרט ישנה האופציה להשתיל שיער וליהנות מתוצאות טבעיות ומרשימות. אם במאה הקודמת אנשים נאלצו לחפות על אזורים דלילים באמצעות תסרוקות יצירתיות (שלא באמת השיגו את האימפקט הרצוי), פאה נוכרית (שבעיקר הובילה לבדיחות) או השתלות לא יעילות – היום, בזכות התקדמות הטכניקות בתחום, המצב שונה לגמרי.

יחד עם זאת, גם במצב הקיים כיום חשוב לקחת בחשבון מספר דגשים חשובים לפני ההשתלה:

האם באמת כדאי לכם לבצע השתלה?

השתלת שיער ב-2020 היא פעולה פשוטה יחסית, לא יקרה מדי ובעיקר כזו שמובילה לשינוי מרשים מאוד במראה החיצוני. מצד שני, ב-2020 ישנם גם גברים רבים שמגלחים את הראש ומציגים לראווה ובגאווה קרחת בוהקת. מאחר שלכל אחד יש תפישה אחרת לגבי אסתטיות, ובשלבים שונים של החיים הדימוי העצמי מושפע באופן שונה מקיומו של שיער, ההמלצה הטובה ביותר היא פשוט לדמיין את עצמכם קירחים לגמרי ומצד שני עם שיער סמיך ובלי אזורים דלילים. המראה שאתם אוהבים יותר הוא זה שיספק לכם חיים עם איכות אמיתית ובהתאם הבחירה אם לעבור את ההשתלה או לא.

במקרה של נשים, אגב, ההמלצה היא חד-משמעית, שכן ברוב רובם של המקרים השתלת השיער משפרת במידה ניכרת את הדימוי העצמי ואת הביטחון העצמי.

ציפיות ריאליות

חשוב להדגיש כי השתלות שיער לא "מרפאות" התקרחות. לנשירת השיער המוגברת ישנם גורמים שונים, בעיקר גנטיים, וההשתלה לא משפיעה עליהם. השתלת השיער כן משנה באופן משמעותי את המראה החיצוני, אם כי גם לשיטות המתקדמות הנהוגות כיום יש מגבלות. רופא אחראי ובעל יושרה מקפיד להציג בפני מועמדים להשתלה את האפשרויות הקיימות ומוודא שהציפיות הן ריאליות.

שיטת השתלת השיער הטובה ביותר

תחום השתלות השיער התפתח באופן דרמטי בשני העשורים האחרונים. בהתאם יש כיום מגוון רחב מאוד של אפשרויות לביצוע ההשתלה, וחשוב להכיר את כולן – ולבחור את זו הטובה ביותר.

השיטה הוותיקה ביותר להשתלת שיער נקראת FUT. בשיטה זו חותך הרופא רצועה מהחלק האחורי של הקרקפת שם ישנו שיער סמיך יחסית, שולף את הזקיקים ומשתיל אותם באזורים הדלילים. החיסרון הבולט של שיטה זו הוא שניתן להבחין בקו ההשתלה.

על בסיס הטכניקה הנ"ל פותחה שיטת השתלת שיער מתקדמת יותר בשם FUE (Follicular Unit Extraction). בשיטה זו נשלפים רק זקיקי השיער עצמם מהאזור הסמיך ואז מושתלים באזור שאותו רוצים לעבות ולכסות. היתרון המשמעותי הוא קיצור זמן ההחלמה, וכן היעדר הצלקת.

שיטה עוד יותר משוכללת היא FUE+DHI (DHI = Direct Hair Implantation). בשיטה זו מבוצעת למעשה טכניקת FUE, אבל בעזרת מחט מיוחדת שמאפשרת לשלוף זקיקים ולהשתיל אותם מבלי לגעת בשורש. בזכות עובדה זו השורש נשאר חזק ואין סכנה לדחיית הזקיקים. בנוסף ניתן להשתיל כל זקיק בזווית מדויקת ביותר, ולכן התוצאות נראות טבעיות להפליא – כך שזו גם השיטה המומלצת כיום להשתיל שיער ולשדרג את המראה החיצוני והדימוי העצמי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סירוס הכלב / עיקור הכלבה – למה הם כל כך מומלצים?
איזה בעל כלב לא שמע על ההמלצה לקחת את כלבו לסירוס? את האמת שזה די מרתיע, הרי למה שאנחנו נאפשר פגיעה...
קרא עוד »
מרץ 05, 2020
הסרת קעקועים באמצעות שיטה חדשנית ומהירה
ידוע כי בתחום הקוסמטיקה, אחד הנושאים הכי פופולאריים הוא הסרת קעקועים. על כל אדם שנלהב לעשות קעקוע חדש,...
קרא עוד »
אוג 31, 2020
גמילה מקנאביס – האם אני בסיכון מוגבר להתמכר לקנאביס?
בעוד שרבים משתמשים בצמח הקנאביס ומעשנים אותו ללא הרבה דאגות, משתמשים אחרים בצמח זה עשויים להיות תחת...
קרא עוד »
יול 15, 2021