חשיבותו של חיסון המשושה אצל כלבים

חשיבותו של חיסון המשושה אצל כלבים

אנשים רבים מגדלים חיית מחמד כאשר הפופולארית והאהובה ביותר על האנשים בישראל היא הכלב, אשר מגיע בכל מיני גדלים והתאמה מושלמת לכל מה שאדם מחפש כאשר הוא רוצה חיית מחמד לגדל ולאהוב אצלו בבית. הטיפול בחיית המחמד הוא כזה שמאוד מחייב את המשפחה המאמצת לנהוג בצורה שמטפחת את הכלב לא רק מבחינה של מראה אלא גם מבחינה של בריאות פיזית ונפשית.

את זה משיגים על ידי הוצאת הכלב לטיולים, רכישה של אוכל בריא לפי סוג הכלב וגישה קבועה אל הוטרינר כדי לבצע בדיקה תקופתית ממש כפי שבני אדם נוהגים לעשות עם רופא משפחה בקופת החולים. מחפשים וטרינר מומחה? היכנסו לאתר https://www.animalcenter.co.il/.

מגדלים כלב בריא

זה לא דבר פשוט לגדל חיית מחמד, זו התמסרות אל חיה שהופכת להיות חלק מהבית ומתחברת באופן רגשי אל בני המשפחה שמאמצת אותה. ז\ה חשוב מאוד להבין את גודל העניין ומשם להמשיך אל עבר הכנה של הבית לקראת החיה, כולל בירור לגבי החיה שהכי תתאים באופייה ובגודלה לצד ההיכרות של כל החיסונים החיוניים לחיה בריאה.

אחד מן החיסונים המוכרים הוא נגד כלבת שהוא בגדר של חובה והכרח במדינה שבה זו החלה להתפרץ יותר בשנה האחרונה. מלבד זאת יש את החיסון המשושה שהוא למעש  כולל גם הגנה עבור הכלב מפני חיידקים נפוצים וגם שומר על הבעלים מפני חיידק שיכול לעבור אף אליו לאחר ההדבקה.

מכירים את תופעות הלוואי

החיסון עצמו הוא לא כזה שכואב מלבד הדקירה עצמה, אולם כמו בחיסונים השונים שאותם מזריקים אל תינוקות, גם כאן זה חשוב מאוד להיות ערניים לחיית המחמד ולשים לב אל כל מיני תופעות לוואי שיכולות להתרחש לאחר החיסון.

יכול  להיות כי הכלב יהיה עם חוסר תיאבון, יכול להיות שיהיה עייף באופן שונה מן הרגיל, יכולה להיות רגישות באזור של ההזרקה ואף עלייה של חום ביומיים שלאחר החיסון. יש להיות קשובים אל מצב חיית המחמד, ובמידה והכלב עדיין לא חוזר אל עצמו ומתאושש, זה כדאי להתייעץ עם הוטרינר המטפל ולהגיע אל בדיקה במידה וזה נדרש.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה המשמעות של אולטרסאונד צוואר
אולטרסאונד צוואר הוא כלי שמשתמש בגלי קול כדי לסרוק את הצוואר. הוא משמש לאיתור בעיות כגון גידולים,...
קרא עוד »
פבר 15, 2023
טיפים לחיטוב לנשים
הצעד הראשון להצליח בתחום התזונה הוא הבנה נכונה של הנושא. ניתן להשיג זאת באמצעות קריאת ספרים ומאמרים,...
קרא עוד »
נוב 09, 2022
איך להיגמל מסוכר, הכירו את התהליך
התמכרות לסוכר הפכה לנושא נרחב בחברה המודרנית. היא תורמת לבעיות בריאות שונות כמו השמנת יתר, סוכרת...
קרא עוד »
יונ 12, 2023